Vrijwel iedereen gebruikt dagelijks de zoekmachine van Google. Zoek je iets online? Dan is Google de makkelijkste manier om het gehele internet af te speuren naar hetgeen je aan het zoeken bent. De resultaten zijn betrouwbaar en je vindt vaak de informatie die je zoekt in de top drie resultaten. Lekker makkelijk, je bent weinig tijd kwijt aan het zoeken en je vindt direct de informatie die je nodig hebt. Maar, hoe werkt het gehele zoekproces eigenlijk? Hoe weet Google welke resultaten er getoond moeten worden? Dat gaan we je in dit artikel uitleggen. Zoeken in GoogleZoals net ook al kort werd benoemd, start vrijwel iedere online zoektocht met Google. Je typt de zoekterm in waar je meer informatie over wil en dit leidt direct naar de juiste resultaten. Vind je je antwoord niet in de top 10 organische of betaalde resultaten? Dan pas je waarschijnlijk je zoekterm aan in de hoop dat je dan wel de juiste resultaten te zien krijgt. Maar dan komt de vraag: hoe weet Google welke resultaten er getoond moeten worden? Het antwoord hierop is heel eenvoudig. Google scant alle websites op content en leest als het ware de informatie die getoond wordt. Komt dit overeen met de zoekterm van de zoeker? Dan is de kans groot dat de website hoog wordt getoond. Hoog in GoogleWil je graag goed gevonden worden in Google? Dan kun je hier zelf op inspelen. Je hebt zelf invloed op de positie waarop je wordt getoond in Google. Door zoekmachine marketing toe te passen laat je aan Google weten welke zoektermen voor jou relevant zijn. Hierdoor weet Google dat jouw pagina relevante informatie heeft voor de zoeker en zo zorg je ervoor dat je website hoger getoond wordt in voor jou relevante zoektermen. |
https://www.teamnijhuis.com |